Bmw Team Slask
Witamy na naszym forum.

k64 BMW garage & performance - Lotus 7 replika z M50b25 + Turbo gt35.30 420KM 3,5 do 100km/

k64 - 30 Kwiecień 2015, 18:24
Temat postu: Lotus 7 replika z M50b25 + Turbo gt35.30 420KM 3,5 do 100km/
Lotus 7 / replika z silnikiem bmw m50b25 + gt35.30 ! 420 KM 550nM - czyli gokard na turbie
stage 1


Modyfikacje

Motorownia
-blok m50b25 (żeliwny) vanos
-seria Tłoki
-seria korbowody
-uszczelka głowicy x 2 + przekładka głowicy 0,6mm.
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 9,0:1 ~
-Głowica splanowana o odpowiednia wartość, sprawdzna na szczelność, remont.
-nowy wałek ssący, podpory .
-śruby do glowicy seria,
-panewki główne: seria
-panewki korbowodów: seria
-śruby korbowodów: seria
-wymieniony ślizg / napinacz rozrządu.
-spływ oleju w misce .
-poduszka silnika e34.
-zalany valvoline 10w60
-świece stopien zimniejsze ngk bkr7e

Turbina:
Gt35.30 replika , ładuje od 2600 , pełny boost 1 bar od 3600rpm.
[url="http://\\\\\\\\\\\\\\\"http://performance.k64.pl/gt35-gt3530-63ar-p-31.html\\\\\\\\\\\\\\\""]http://performance.k64.pl/gt35-gt3530-63ar-p-31.html[/url]

Układ dolotowy:
-cały dolot nierdzewka 3\\\\\\\\\\\\\\\" , polerowany.
-złączki silikonowe 3\\\\\\\\\\\\\\\"
-intercooler 3\\\\\\\\\\\\\\\" wyjścia – 450x300
-redukacja z 2,5\\\\\\\\\\\\\\\" -> 3\\\\\\\\\\\\\\\" (turbo) silikon
-przepływomierz wywalony.
-odma odłączona z układu – zbiorniczek dodatkowy.
-Blow Off hks 4 replika .
-kolektor ssącym50b25 seria.
-Przepustnica seria.
-Opaski na całości SGB.

Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy zeliwny, turbo na dole. (jak mozna to tak nazwac)
- zawór WG 44mm replika tiala (ten zawieszajacy sie :lol: ) z naszej oferty + scrimmer pipe obok wydechu.
- tłumiki 2 x 3\\\\\\\\\\\\\\\" przelotowe nierdzewka turboworks
- 1 x lacznik elastyczny 3\\\\\\\\\\\\\\\"
- egt nagwintowane w kolektor
- vband (zdejmowanie wydechu w 11 sekund)
- 20 metrów bandaż bazaltowy termiczny.

Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 630cc deka siemens
- regulator cisnienia paliwa seryjny.
- listwa paliwa seria.
- pompa wew 040 replika .

Elektronika
-ecumaster det3 map sensor 1,5bar
-brak sond, brak przeplywki,
-auto gauge: boost, egt, tmp oleju.
-podłączenie deta, wstępne strojenie k64 , korekcje ba hamowni Łukasz Lamik.


Układ chłodzenia:
-chlodnica seria bmw
-visco seria bmw (nowe) :lol:
-termostat seria. bmw

Układ napędowy:
- sprzęgło : początkowo 2 x zestaw oparty o docisk m57 i jednomas i kewlar (uslizg), finalnie DWUTARCZ CUSTOM na docisku z Opla B) napewno do 700nM
- skrzynia zmieniona z getraga na zf 2,8 , przerobione mocowania, przełożony trójnik i tłumik dragań, troche customowych przeróbek
- wał napędowy skrócony (za sprawa skrzyni), oraz zrobiony na 50/50 (podpora dokładnie na środku) , poloski 2,5L ,
- dyfer zmieniony z 3,15 na szpere z TDSA o przełożeniu najdłuższym (max speed 300km/h), przełożone talerze.



podziekowania:

- dla Taty ,
- dla żony za cierplwość,
- właścicielowi za zaufanie i miłe słowa , zero jęczenia i super podejście jak wyciągałem silnik 10 raz ;) a już miałem dość.
- samego siebie za cierpliwość !!!!!

szacun dla: budowniczego tej repliki -> można było się dowiedzieć wielu ciekawych rozwiązań, dokładności i setek godzin ... p.s. ale za brak miejsca przy skrzyni biegów to grrrrrrr.



wykresy (dwa różne miejsca)




wypociny:

Przepięknie sie tym jeżdzi, lata bokiem oraz wyprzedza corvetty ;) Nigdy nie sądziłem że to będzie tak dobrze śmigać.
uprzedzam od razu komentujących - bardzo dobrze sie tym jezdzi, nie jest to straszny Nm, mocy wcale nie jest za dużo :) totalna zabawka, gokard na turbie. B) z mega trakcją i wlepem w fotel.
Pojazd jest typowym streetem na plaże, miasto, niedziele i poniedziałek , wycieraczki, przegląd , oc, wszystko tak jak powinno (no może teraz prócz tego scrimer pipe)

Modyfikacje miały polegać na dotarciu do seryjnej mocy (192KM z seryjnych a dostępnych 130? - problem z wałkami rozrządu wytarte, pompa paliwo game over). , a później
dodaniu kolejnych 200 , miało dobić do 400 i miało być bezpiecznie. Celem było również zejście poniżej 4 sek do 100km/h (jest napewno) z fajną trakcją - ta również jest (siedzimy na tylnim wahaczu właściwie).
Problemem był również wał napędówy i podpora wału (źle zrobione), przygotowaniem tak sprzętu żeby można było bez-karnie KARAĆ sprzęt :)

Modyfikacje trwały od Stycznia , do Soboty poprzedniej i testach na Kamieniu Slaskim (automaster) na której udało się walnać 12,3 et .
Po wystrojeniu doszliśmy do wniosku że należy skrzynie zmienić na ZF , oraz totalnie zmienić przełożenia oraz dołożyć szpere (było totalnie zbyt niebezpiecznie).
Aktualnie cel osiągniety , Shamowany na dwóch hamowniach, u lamika i w rybniku na obciazeniowce. wyniki podobne.


w planach heble, klatka, może inne body, może stage 2 , może lepsze opony.

--------------------------


MEDIA z budowy i zakonczenia, wykres, kamien slaski automaster :

tak przyjechało i sie zaczelo ...



















































k64 - 30 Kwiecień 2015, 18:24

dwutarcz do m50, jak cos PW









































Kamien Slaski - automaster 2015 / testowanie ;)




i wygrana ;) ET 12,3 przy zamuleniu na 1 biegu ...


FILMY zaraz jakies dokleje.
edit:


DYNO 1 https://youtu.be/2ap5c3lAvKc

DYNO 2:https://youtu.be/LPBigCuCqZE

jakis tam zegary
https://youtu.be/uAC7AF4QZUQ

przejazdy kamien
https://youtu.be/8rPqThVPAiA
https://youtu.be/I2CHRKBp7-E

Alexof - 30 Kwiecień 2015, 21:35

Nie wiem czy to tylko u mnie ale żadne filmiki nie fungują.. :(

Zawijać się musi niemiłosiernie!

k64 - 1 Maj 2015, 10:10

https://www.youtube.com/watch?v=MbLdrDL2GYM

podziękowania dla rpm-maniac.pl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group