Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E39] by MarMen1983
Autor Wiadomość
marmen1983 
Małopiszący

Moje BMW: E39 520i 1998 r.
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2014
Skąd: Zabrze
Wysłany: 29 Wrzesień 2014, 10:03   [E39] by MarMen1983

Witam...

Ogólnie na forum jestem nowy, ale od marca jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu o magicznych oznaczeniach
BMW E39 520i
Jest to moja 1sza bawarka, ale na pewno nie ostatnia :bmw:

Auto przyjechało z Niemiec z przebiegiem 252300 km, sprawdzonym przeze mnie w 2 modułach. Wszystkie części oryginalne, nie rzeźbiona. Silnik 2.0 benzyna 150 KM w dobrej kondycji, nie przegrzany, zawieszenie w miare, blacha i lakier cosmosschwarz zadbany, wymaga jedynie odświeżenia (ale to na wiosnę).

Wymienione zostały przeze mnie m.in.: czujniki ABS L przód i tył, czujnik położenia wałka rozrządu, zawór odmy + przewód, uszczelka pokrywy zaworów, wszystko na oryginałach. Wymieniony olej na 10W40 Liqui Moly i wszystkie filtry. Natomiast jeśli chodzi o część wizualną, to wymieniłem klosze przód i tył, założyłem koła z E60 225/55/16, okleiłem też środek folią carbon... jakoś nie leżało mi drewno w Shadow Line :570: .
Jednak największą modyfikacją było zamontowanie instalacji LPG Stag + Hana, z którą nie mam najmniejszych problemów :grin:
Obecnie ma przejechane ponad 262 tyś km i żadnych niespodzianek.

Oto pełne dane z rozkodowanego nr VIN:

Dane pojazdu

Numer podwozia WBADD11080BN58075
Kod typu DD11
Typ 520I (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110 kW
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Data prod. 1998-02-26

Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzewanie fotela kierowcy/pasażera
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst. czyszcz. refl. /Czyszczenie. intensywne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S773A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA

Wyposażenie seryjne
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy








_________________

Ostatnio zmieniony przez marmen1983 12 Listopad 2014, 09:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MadeInSilesia 
Małopiszący

Moje BMW: e36
Imię: Marcin
Wiek: 27
Dołączył: 17 Cze 2014
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Wrzesień 2014, 10:25   

Bez tej lotki o wiele lepiej by się prezentowała...ma swój charakter :bmw:
 
 
marmen1983 
Małopiszący

Moje BMW: E39 520i 1998 r.
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2014
Skąd: Zabrze
Wysłany: 29 Wrzesień 2014, 10:31   

Co do lotki, to chętnie zamieniłbym całą klapę na "gołą", ale znaleźć taką w stanie idealnym i w identycznym kolorze graniczy z cudem. W najgorszym wypadku pójdzie do odklejenia, a klapa do lakiernika :wink:
_________________

 
 
ppatryk 
Zaawansowany forumowicz


Moje BMW: e92 LCI / e53 LCI
Imię: Patryk
Dołączył: 01 Sty 2014
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 29 Wrzesień 2014, 11:51   

wygląda poprawnie :)
_________________
 
 
marmen1983 
Małopiszący

Moje BMW: E39 520i 1998 r.
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2014
Skąd: Zabrze
Wysłany: 3 Październik 2014, 17:49   

I właśnie tak ma wyglądać... ;)
_________________

 
 
marmen1983 
Małopiszący

Moje BMW: E39 520i 1998 r.
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2014
Skąd: Zabrze
Wysłany: 12 Listopad 2014, 09:20   

Przyszedł czas na wymianę zawieszenia. Zacząłem od tylnego bo była już tragedia, koła kładły się dołem na zewnątrz. Myślałem, że wystarczy geometria kół i po problemie. Okazało się, że tuleje wahliwe nadają się z miejsca do wymiany, a przy okazji dolne łączniki wahaczy też (przy jednej robocie). Niestety po rozebraniu okazało się, że łączniki stabilizatorów i tuleje na wahaczach dolnych również proszą o wymianę. Dostarczyłem mechanikowi wszystkie potrzebne części firmy Lemforder, która produkuje części na tzw. pierwszy montaż... poza tulejami wahacza, których akurat ta firma nie posiada na sprzedaż osobno.
Po dwóch dniach ciężkiej pracy i ustawieniu geometrii auto prowadzi się o niebo lepiej. Idealnie tłumi nierówności na drodze i zniknęły problemy z utrzymaniem toru jazdy.
Następne w kolejce jest zawieszenie przednie, ale akurat tu tragedii jeszcze nie ma, więc nie ma też ciśnienia, żeby od razu wymieniać. Tym bardziej, że jak już zdążyłem się przekonać auta spod marki BMW nie lubią tanich zamienników, z drugiej zaś strony jeśli chce się cieszyć jazdą to lepiej zainwestować i mieć spokojną głowę. :bmw:
_________________

 
 
ppatryk 
Zaawansowany forumowicz


Moje BMW: e92 LCI / e53 LCI
Imię: Patryk
Dołączył: 01 Sty 2014
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 12 Listopad 2014, 09:32   

Lemforder dobry wybór
Natomiast do E39 ja bym wybrał... coś tańszego :)
z doświadczenia TRW, Meyle dają radę w BMW bez problemu
w przypadku e92 część zawieszenia na pierwszy montaż była właśnie TRW
_________________
 
 
marmen1983 
Małopiszący

Moje BMW: E39 520i 1998 r.
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2014
Skąd: Zabrze
Wysłany: 12 Listopad 2014, 19:29   

Jakby nie było, to autko ma już kilka latek i wg mnie takie rzeczy lepiej wymieniać na najlepsze dostępne, żeby jeszcze trochę posłużyło. Tym bardziej, że nie zanosi się u mnie na razie na zmianę na lepszy model:) Jak na pierwszą 5tke, to myślę, że nie ma tragedii. Jedynie trochę brakuje mocy, ale mądry Polak po szkodzie...:) Następna bawarka będzie miała większy zapas pod prawą nogą :bmw:
_________________

 
 
Flar 
Zaawansowany forumowicz


Moje BMW: E46 318Ci
Imię: Piotrek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 24 Wrz 2013
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 12 Listopad 2014, 21:43   

Obserwowałem Twoje auto na autocentrum a teraz trafiłem dopiero na wątek tutaj :)
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
Mój "Bumbuś" ;)
 
 
marmen1983 
Małopiszący

Moje BMW: E39 520i 1998 r.
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2014
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13 Listopad 2014, 08:34   

Flar, No witam... tam nadal staram się uaktualniać dane dotyczące mojej 5tki. Na BTS trafiłem stosunkowo niedawno, ale powoli się zadomawiam... :razz:
Zdjęcia nawet w galerii są te same, bo nie mam jakoś natchnienia na sesję z prawdziwego zdarzenie :neutral:
_________________

 
 
Flar 
Zaawansowany forumowicz


Moje BMW: E46 318Ci
Imię: Piotrek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 24 Wrz 2013
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 13 Listopad 2014, 17:53   

Wiesz, ja nie mam czasu na zrobienie porządnej sesji swojemu a jestem fotografem :p
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
Mój "Bumbuś" ;)
 
 
marmen1983 
Małopiszący

Moje BMW: E39 520i 1998 r.
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2014
Skąd: Zabrze
Wysłany: 15 Kwiecień 2015, 21:20   

Nierówna walka ze znikającym olejem dobiega końca. Po próbie olejowej stało się jasne, że padły pierścienie. Remont tego silnika nie ma sensu ze względów czysto ekonomicznych. Zawory już tak klepią, że masakra. Kupiłem więc silnik M52B20 z E36 cabrio od Matek. Dokupiłem kilka pierdół: uszczelki kolektorów, filtry, olej silnikowy i do wspomagania no i płyn chłodniczy i oddaję moją 5tkę w ręce fachowca. Po wszystkim dam znać, jak poszło :bmw:

_________________

 
 
Piet 
Zaawansowany forumowicz

Moje BMW: E46
Imię: Piotrek
Dołączył: 01 Lut 2015
Skąd: Siewierz
Wysłany: 15 Kwiecień 2015, 21:23   

wszystko pięknie tylko z tym K2 troche przesadziłeś ;d
 
 
marmen1983 
Małopiszący

Moje BMW: E39 520i 1998 r.
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2014
Skąd: Zabrze
Wysłany: 15 Kwiecień 2015, 21:26   

Hehe wiem wiem... :razz: Też o tym myślałem. W sumie kupiłem go na początku, nie zastanawiając się zbytnio. A co polecacie, póki tego nie zalałem?
_________________

 
 
Piet 
Zaawansowany forumowicz

Moje BMW: E46
Imię: Piotrek
Dołączył: 01 Lut 2015
Skąd: Siewierz
Wysłany: 15 Kwiecień 2015, 21:31   

Vavo albo Motul :)
 
 
marmen1983 
Małopiszący

Moje BMW: E39 520i 1998 r.
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2014
Skąd: Zabrze
Wysłany: 15 Kwiecień 2015, 21:34   

Więc zdjęcie nieaktualne jeśli chodzi o płyn do chłodnicy :razz: Dzięki Piet.
_________________

 
 
ppatryk 
Zaawansowany forumowicz


Moje BMW: e92 LCI / e53 LCI
Imię: Patryk
Dołączył: 01 Sty 2014
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 16 Kwiecień 2015, 14:40   

a dlaczego niby płyn chłodniczy K2 jest kiepski? rozumie, że oleju się takiego nie wlewa.. ale płyn to płyn
moim zdaniem lepiej taki i co rok wymieniać, gdyż kosztuje niewiele...
_________________
 
 
BeleX 
Maniak forumowy
Naczelny czepialski


Moje BMW: E39
Imię: Dawid
Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Cze 2010
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 16 Kwiecień 2015, 19:16   

ppatryk napisał/a:
moim zdaniem lepiej taki i co rok wymieniać, gdyż kosztuje niewiele...


lepiej kupic prestone i zapomniec o wymianach na 5 lat lub 250 tys km...


zdjecia male wiec o aucie wiele nie powiem :)

szkoda ze znowu wsadziles 2.0...trzeba bylo juz kupic calosc pod E39 i mial bys problem z moca z glowy
_________________
...tak znowu sie czepiam...
 
 
 
marmen1983 
Małopiszący

Moje BMW: E39 520i 1998 r.
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2014
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22 Kwiecień 2015, 15:47   

Przekładka udana!!!
Silnik M52B20 z E36 cabrio, który kupiłem od Matek okazał się być w idealnej kondycji. Nawet sprzęgło jest prawie idealne, brak oznak upalania. Mechanik miał trochę problemów, bo nigdy nie wsadzał silnika z innego modelu BMW, ale po zamianie wiązki i, jak się później okazało też miski olejowej poradził sobie z tematem. Cały osprzęt został mój, więc będzie kilka gratów z tamtego do sprzedania. Olej Valvo 5W40, płyn chłodniczy został K2, jedynie do wspomagania zalał mi dextronIII z Valvo, zamiast dextronII, który kupiłem... zamiana wg mnie na lepsze. Mechanik dołożył mi też katalizator, którego nie miałem, co skutkowało tylko głupkowatym dźwiękiem. Nie jest on typowy dla BMW, ale pochodzi z 250konnej Acury i jest ceramiczny. Po sprawdzeniu i ustawieniu u gazownika moja 5tka odżyła :bmw:

W końcu, po wymianie prawie całego zawieszenia i teraz silnika mogę w pełni cieszyć się jazdą :kolebka:
_________________

 
 
Dorota85 
Zaawansowany forumowicz

Moje BMW: e46
Imię: Dorota
Dołączyła: 05 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22 Kwiecień 2015, 22:49   

milo sie patrzy :br: gratuluje wyboru jakiś czas jeździłam 5tką i jest czym sie zachwycać jeśli chodzi o komfort :) wygląda ładniutko, bez lotki byłoby lepiej ale i tak jest ok ;) cierpliwości w utrzymaniu kolorku ;) :razz: , szerokości :mrgreen:
 
 
marmen1983 
Małopiszący

Moje BMW: E39 520i 1998 r.
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2014
Skąd: Zabrze
Wysłany: 23 Kwiecień 2015, 09:20   

Dzięki... Ten spoiler idzie do sprzedania (może ktoś kupi), a cała będzie oddana do blach-lak. Prawie wszystko wymienione i mam nadzieję, że została tylko kosmetyka karoserii :lol: . Na razie finanse się skurczyły, ale co się odwlecze to nie uciecze :bmw:
_________________

 
 
Flar 
Zaawansowany forumowicz


Moje BMW: E46 318Ci
Imię: Piotrek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 24 Wrz 2013
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23 Kwiecień 2015, 12:05   

Oj widzę że sporo się podziało. Ale teraz autko się odwdzięczy :)
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
Mój "Bumbuś" ;)
 
 
Matek 
Małopiszący

Moje BMW: e30
Imię: Mateusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 09 Mar 2014
Skąd: Bytom
Wysłany: 28 Kwiecień 2015, 09:47   

Mam nadzieje że silnik długo i bez awarii pojezdzi :)
 
 
marmen1983 
Małopiszący

Moje BMW: E39 520i 1998 r.
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2014
Skąd: Zabrze
Wysłany: 28 Kwiecień 2015, 18:57   

Matek, ja też mam taką nadzieję :razz:
_________________

 
 
Paulek 
Małopiszący

Moje BMW: e46 318i
Imię: Paweł
Wiek: 28
Dołączył: 30 Mar 2015
Skąd: Tychy
Wysłany: 28 Kwiecień 2015, 20:59   

Serwis po kupnie przerodził się w niezły remont ale teraz przynajmniej wiesz co masz :bmw: Bezawaryjności i byle do przodu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by Krzys from www.bts-bmw.pl - BMW TEAM SLASK
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 14