Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E36] Spadek mocy na cieplym silniku
Autor Wiadomość
Damianfbi
[Usunięty]

Wysłany: 13 Październik 2009, 10:27   [E36] Spadek mocy na cieplym silniku

Witam

Mam nastepujacy problem w BMW E36 323 97r otoz mialem do pokonania trase 1800 km po przejechaniu 900 km samochod jakby stacil na mocy i to dosc znacznie przy dodawaniu gazu dusil sie jakby nie dostawal paliwa i przy redukcji biegow i wciskania pedalu gazu ciagle zwalnial .. zjechalem na stacje na wolnych obr norlanie pracowal przy dodawaniu gazu bylo slychac strasznie metaliczny dzwiek i silnik nie rowno pracowal ostygl pojechalem do salonu bmw w niemczech gdzie podpieli pod kompa i wykazalo kilka bledow skasowali i znow wyskoczyly ... samochod ostygl i jechal troche lepiej .. zrobilem kolejne 900 km i zaczal chodzic jakby normalnie ale nie do konca dochodzi przy 5800 obr i jakby odcina zaplon ale idzie dalej tylko juz sie dusi , kiedy jest zimniejsza to chodzi lepiej ... czasem po mocnym cisnieciu na paru biegach silnik gasnie i zaczyna strzelac z wydechu .. zgasnie i pozniej odrazu idealnie zapala i jedzie dalej jakby nic sie nie stalo... moze ktos wie co to moze byc slyszalem ze moze to byc wina katalizatora mogl sie zapchac i po przejechaniu kolejnych 900 km przepalic a moze nie do konca .. moze przeplywka... pomozcie !!
 
 
Sobik 
Małopiszący

Moje BMW: 523i sedan/limuzyna
Imię: Damian
Dołączył: 09 Cze 2009
Skąd: Mszana koło Wodzisławia Śl.
Wysłany: 13 Październik 2009, 12:57   

mi to wygląda na przepływke. a to powiedzieli Ci jakie błędy były???
 
 
Pablo
[Usunięty]

Wysłany: 13 Październik 2009, 15:04   

A mi na katalizator który sie rozpadł i zatyka tłumik swoimi kawałkami
 
 
Damianfbi
[Usunięty]

Wysłany: 13 Październik 2009, 16:32   

bledow bylo kilka ale nie potrafili mi ich przetlumaczyc na angielski wykasowali je ale znow wyskoczly po przejechaniu sie i ponownym podpieciu... dziwi mnie to ze auto po przejechaniu kolejnych 900 km jakby samo sie naprawilo lecz nie do konca.... jak jest nie do konca cieple o wiele lepiej chodzi na wyzszych obr niz kiedy ma temperature w polowie mam na mysli troche przed bo wiadomo ze nie powinno sie cisnac jak silnik zimny.... przeplywka odpieta i chodzi tak samo nic sie nie dzieje z silnikiem obr moze o 20 obr sie zmieniaja prawie nie zauwazalnie....
 
 
WilQ
[Usunięty]

Wysłany: 13 Październik 2009, 18:20   

Kolego sprawdz sobie przeplywke jak kolega wyzej pisze x)) moze jeszcze sonda padla
 
 
Damianfbi
[Usunięty]

Wysłany: 14 Październik 2009, 11:50   

moze ktos podpowie jak najlepiej sprawdzic przeplywke ? a co do sondy to nie wiem bo na wolnych obr chodzi rowno nic nie szarpie tylko powyzej 5800 obr do 6500 sie dusi ...i ostatnio pali 18-20 L w miesice caly czas...
 
 
Pablo
[Usunięty]

Wysłany: 14 Październik 2009, 15:11   

Przepływke najprosciej sprawdzic podmieniając ją. Poszukaj jakiegos znajomego co ma ten sam silnik i sprawdz przełożenie to 5 minut ;)
 
 
bmwojtas
[Usunięty]

Wysłany: 14 Październik 2009, 19:21   

a ten katalizator sobie sprawdziłeś jeśli sie rosypał to zależy jak sie ustawi to może zatykac wydech i silnik przy wiekszych obrotach bendzie sie dusił
 
 
Damianfbi
[Usunięty]

Wysłany: 15 Październik 2009, 11:16   

przeplywke sprawdze jak tylko znajde kogos z takim silnikiem bo akutalnie jestem w irlandi i tuaj rzadko maja takie wieksze silniki a co do katalizatora to jak go moge sprawdzic?
 
 
Pablo
[Usunięty]

Wysłany: 15 Październik 2009, 11:41   

Jedyna opcja wykrecic go i zajrzec do srodka
 
 
Damianfbi
[Usunięty]

Wysłany: 15 Październik 2009, 12:12   

a co sadzicie zeby go wogole wyrzucic i dac rurke tej samej srednicy zamiast niego? czy spalanie wzrosnie albo moc spadnie? bo czytalem rozne opinie na ten temat
 
 
kisol 
Zaawansowany forumowicz


Moje BMW: M3 evo & E39d
Imię: Sławek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Mar 2007
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 15 Październik 2009, 16:09   

Ja mam tak zrobione wywalone katy i wspawane rurki takiej samej srednicy .Autko chodzi lepiej ale jest glosniejsze.Co do spadku mocy to podobne objawy daja czujnioki polozenia ale chyba duzo gorzej :roll:
 
 
 
Damianfbi
[Usunięty]

Wysłany: 15 Październik 2009, 17:45   

masz wyciete katy i co mocy przybylo ? i spalanie nie wzroslo ? powiem tak u mnie moc jest w miare ale idzie do 5800 obr i pozniej lipa a bylo dobrze do 6500 obr .. znow jak by byla sonda to by nie rowno pracowal co nie? a mi chodzi dobrze przy normalnej jezdzie tylko zaczela palic 19 ostatnio ;/
 
 
WilQ
[Usunięty]

Wysłany: 16 Październik 2009, 06:21   

witam a pod kompa podlaczyles auto? moze jakis blad masz
 
 
Sobik 
Małopiszący

Moje BMW: 523i sedan/limuzyna
Imię: Damian
Dołączył: 09 Cze 2009
Skąd: Mszana koło Wodzisławia Śl.
Wysłany: 16 Październik 2009, 07:08   

kolego skoro powyżej pisałeś że pali Ci koło 18 litrów to tak jak i inni pisali, może to być sonda, bądz też bardzo czesty przypadek tego typu objaw- czujnik temperatury silnika(kiedy będzie uszkodzony to będzie podawał komuterowi złe wartosći i wtedy jeśli będzie podawał cały czas tą samą wartość oprową zimnego silnika, to cały czas silnik będzie chodził na ssaniu i przez to też za dużo spala i nie chodzi jak powinno bo ma za bogatą dawke paliwa, przez co z kolei błedy z sondy i przepływki też mogą wskoczyć z powodu niezgodnych danych.Sprawdz czy wraz z wzrostem temp. silnika oporność czunika temperatury sie zmienia, nie wiem dokładnie jakie ma mieć wartości ale to napewno na necie znajdziesz.
 
 
Damianfbi
[Usunięty]

Wysłany: 16 Październik 2009, 12:34   

Tez myslalem ze moze byc cos ze ssaniem ale silnik normalnie sie rozgrzewa szybko dosc i obroty spadaja na okolo 700 obr/min i tak pracuje caly czas i pracuje rowno....
 
 
kisol 
Zaawansowany forumowicz


Moje BMW: M3 evo & E39d
Imię: Sławek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Mar 2007
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 16 Październik 2009, 15:57   

Mimo to warto wziac ten czujnik temperatury pod uwage a co do sondy to nie jest powiedziane ze bedzie duzo palic i nie rowno chodzic zalezy jak sie uszkodzila i na jakim napieciu stoi jak wogole stoi .Mialem pare razy uszkodzona sonde i raz mi palil 16 i obroty falowaly na wolnych a 2 razem 10-12 i chodzil rowno
co do katow to pozbylem sie ich wspawujac rorki i wydaje mi sie ze jest poprawa zereszta widac to w porownaniu z innymi 325 i na zlotach .Nie ma jakiegos znacznego przyrostu mocy ale jest lepiej (do tego mialem baranki i tlumik z 328 a teraz pracuje sprezarka wiec :kolebka: )
 
 
 
Damianfbi
[Usunięty]

Wysłany: 16 Październik 2009, 17:25   

Tak wiec co proponujecie ? gdyz mam problem jestem w irladni a tutaj kazda wizyta w serwisie i podpiecia auta pod kopma to 150 E a czy sonde odrazu wykaze na kompie czy jakos inaczej ja sprawdzic? czy moze odrazu najlepiej kupic nowa i kata wyrzucic dp tego ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by Krzys from www.bts-bmw.pl - BMW TEAM SLASK
Strona wygenerowana w 0,38 sekundy. Zapytań do SQL: 14