[E38] problem z AIRBAG-iem po wyciągnieciu kierownicy do nap
[E38] problem z AIRBAG-iem po wyciągnieciu kierownicy do nap
podczas naprawy manetki bc , wyciąglem calkiem kierownice tzn odpiołem również wszystkie wtyczki w kierownicy , robilem to na wylaczonym zaplonie ale nie odpinalem aku , wszystko poskladalem i zapalila sie kontrolka od poduszek...przy probie kasowania inpą mam taki komunikat "error ecu rejected" instead of "okay" i nie udaje sie jej skasować...moje pytanie brzmi skoro wszystko wcześniej pieknie dzialalo i kontrolka gasla , to czemu teraz nie da sie skasowac bledu zeby wszystko wrocilo do normy ?
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
Przy wymontowywaniu kiery z poduszka zawsze odpina sie aku. Zostaly Ci 3 opcje:
1. PA Soft (jest troche kobinacji, ale powinno sie udac)
2. ASO
3. Wyciagnij diode z licznika i zaklej plastrem.
1. PA Soft (jest troche kobinacji, ale powinno sie udac)
2. ASO
3. Wyciagnij diode z licznika i zaklej plastrem.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut
post zapożyczony z innego forum
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut
post zapożyczony z innego forum
...::: Cysio :::...
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 101
- Rejestracja: 2012-06-13, 09:01
- Lokalizacja: Rybnik / Wawelska
Cysio bardzo interesujace - naprawde
dodam od siebie to ze w punkcie :
10. Otwieramy wszystkie szyby wraz z drzwiami i wietrzymy auto przez 10 minut.
11. zamykamy auto bo już sie przewietrzyło z błędów.
12. Przekręcamy kluczyk w pozycji 1
13. Odpalamy auto
14. Puszczamy radio
15. Opuszczamy szybę pasażera.
16. wyciągamy tzw zimny łokieć
17. Jedziemy sie przejechać
Tak jak kolega Mystic888 dał do zrozumienia jedz do kogoś mądrego z PC
dodam od siebie to ze w punkcie :
10. Otwieramy wszystkie szyby wraz z drzwiami i wietrzymy auto przez 10 minut.
11. zamykamy auto bo już sie przewietrzyło z błędów.
12. Przekręcamy kluczyk w pozycji 1
13. Odpalamy auto
14. Puszczamy radio
15. Opuszczamy szybę pasażera.
16. wyciągamy tzw zimny łokieć
17. Jedziemy sie przejechać
Tak jak kolega Mystic888 dał do zrozumienia jedz do kogoś mądrego z PC