[E38] problem z AIRBAG-iem po wyciągnieciu kierownicy do nap

Czyli wszystko co dotyczy elektryki w naszych BMW!
garden
Małopiszący
Posty: 2
Rejestracja: 2012-10-01, 20:35
Lokalizacja: Chrzanów Kraków

[E38] problem z AIRBAG-iem po wyciągnieciu kierownicy do nap

Post autor: garden »

podczas naprawy manetki bc , wyciąglem calkiem kierownice tzn odpiołem również wszystkie wtyczki w kierownicy , robilem to na wylaczonym zaplonie ale nie odpinalem aku , wszystko poskladalem i zapalila sie kontrolka od poduszek...przy probie kasowania inpą mam taki komunikat "error ecu rejected" instead of "okay" i nie udaje sie jej skasować...moje pytanie brzmi skoro wszystko wcześniej pieknie dzialalo i kontrolka gasla , to czemu teraz nie da sie skasowac bledu zeby wszystko wrocilo do normy ?
Awatar użytkownika
Cysio
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2010-07-18, 20:40
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cysio »

nie chcę Cię straszyć, ale najczęściej ten błąd pokazuje sie przy uwalonym sterowniku.
proponuje przeprowadzić procedurę resetu i później adaptacji urządzeń
...::: Cysio :::...
garden
Małopiszący
Posty: 2
Rejestracja: 2012-10-01, 20:35
Lokalizacja: Chrzanów Kraków

Post autor: garden »

mogl bys kolego powiedziec jak sie robi te procedury?
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Przy wymontowywaniu kiery z poduszka zawsze odpina sie aku. Zostaly Ci 3 opcje:
1. PA Soft (jest troche kobinacji, ale powinno sie udac)
2. ASO
3. Wyciagnij diode z licznika i zaklej plastrem.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Awatar użytkownika
Cysio
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2010-07-18, 20:40
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cysio »

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

post zapożyczony z innego forum
...::: Cysio :::...
aaddriannooo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 2012-06-13, 09:01
Lokalizacja: Rybnik / Wawelska

Post autor: aaddriannooo »

Cysio bardzo interesujace - naprawde

dodam od siebie to ze w punkcie :

10. Otwieramy wszystkie szyby wraz z drzwiami i wietrzymy auto przez 10 minut.
11. zamykamy auto bo już sie przewietrzyło z błędów.
12. Przekręcamy kluczyk w pozycji 1
13. Odpalamy auto
14. Puszczamy radio
15. Opuszczamy szybę pasażera.
16. wyciągamy tzw zimny łokieć
17. Jedziemy sie przejechać

Tak jak kolega Mystic888 dał do zrozumienia jedz do kogoś mądrego z PC
Awatar użytkownika
Cysio
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2010-07-18, 20:40
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cysio »

wiedziałem ze sie spodoba
jak juz napisalem tekst zapozyczony z innego forum ....
...::: Cysio :::...
ODPOWIEDZ