[E39] Sterowanie nawiewem - panel ogrzewania - nawiewu

Czyli wszystko co dotyczy elektryki w naszych BMW!
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

[E39] Sterowanie nawiewem - panel ogrzewania - nawiewu

Post autor: Gucio »

Witam. Mam pewien problem który dziś zauważyłem.
Nie wiem jak długo to się dzieje ale pewnie od 3- 4 dni.. wcześniej tego nie było.

Kiedy włączyłem ten silny nawiew tylko na szybę przednią , działa 5-6 sekund i się wyłącza a świeci dalej , gdy włączyłem manualnie to samo dmucha do 6 sekund i wyłącza się ..
po jakiś 45 sekundach lub 1 minucie znów dmucha czasem 5 min czasem 5 sekund i znów pauza...

kilka krotnie wcisnąłem reset dmuchawy bez klucza i działało mi normalnie przez około 20 min , potem po wyłączeniu auta znów to samo po upływie 2 min , raz dmucha raz nie ...
Nawet w auto to samo - świeci ale cisza ..

Dodam iż kiedy włącza się nadmuch lub zmienia słychać z środka jak by kto miałknął ..

Jakie mogę być objawy ?? może ktoś miał coś podobnego.. :roll:
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

musisz kupic nowego jeza ( opornica dmuchawy ) - EOT
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

BeleX pisze:musisz kupic nowego jeza ( opornica dmuchawy ) - EOT
jeża mam nowego od października więc to nie to..

dziś działało normalnie :roll: dobrze ale...
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Nowy nie może się zepsuć, tak? :D
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

podmien z kims panel klimatronika
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Wyjmij opornice i sprawdź czy będzie dmuchało samoczynnie na najwyższym czyli 4 biegu. Jeżeli tak będzie to masz usterkę opornicy lub jest problem z panelem klimatronika.

Tak na marginesie masz klimatronik czy sterowanie manualne??
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

Soki pisze: Tak na marginesie masz klimatronik czy sterowanie manualne??
klimatronik , tylko teraz już wszystko chodzi dobrze i nie mam jak sprawdzić.
Jeża wymieniłem z kolegą i u niego śmiga wszystko ok...
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Zatem czekaj na dalsze rezultaty :)

Jak już wspomniałem kiedyś w innym temacie ze względu na dużą wilgoć lub zaśniedziałe wtyczki często pojawia się ten problem. Następnym razem przy wymianie czego kol wiek z elektryki, proponuję użyć tzw: Contakt Sprey lub silikon w Sprey chodzi o wyczyszczenie wtyczki a następnie w miejsce połączenia użyć któregoś z tych dwóch środków. Ja tak robię zawsze i drugi raz z tą samą rzeczą nigdy nie mam problemów.
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

No i od wczoraj po południa echo .. Wszystko świeci , jak przycisnę na nawiew szybki na szybę to tylko dioda sie pali co słychać że chciało by iść , takie otwarcie się czegoś ... ale brak nawiewu , czyżby jeż do końca padł ? lub wentylator ( szczotki ) ? :roll: trzeba to sprawdzić - Wiem kto może pomóc :mrgreen:
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

Otóż co sie stało ...
Nadpaliła się wtyczka do rezystora ( jeża ) po czym uszkodziła samego jeża..
Po wymianie nadpalonej wtyczki i po podłączeniu jeża , wszystko śmiga ..
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Zablokowany