Strona 1 z 1
[E38] problem z AIRBAG-iem po wyciągnieciu kierownicy do nap
: 2013-01-23, 16:55
autor: garden
podczas naprawy manetki bc , wyciąglem calkiem kierownice tzn odpiołem również wszystkie wtyczki w kierownicy , robilem to na wylaczonym zaplonie ale nie odpinalem aku , wszystko poskladalem i zapalila sie kontrolka od poduszek...przy probie kasowania inpą mam taki komunikat "error ecu rejected" instead of "okay" i nie udaje sie jej skasować...moje pytanie brzmi skoro wszystko wcześniej pieknie dzialalo i kontrolka gasla , to czemu teraz nie da sie skasowac bledu zeby wszystko wrocilo do normy ?
: 2013-01-24, 19:47
autor: Cysio
nie chcę Cię straszyć, ale najczęściej ten błąd pokazuje sie przy uwalonym sterowniku.
proponuje przeprowadzić procedurę resetu i później adaptacji urządzeń
: 2013-01-26, 17:55
autor: garden
mogl bys kolego powiedziec jak sie robi te procedury?
: 2013-01-26, 18:14
autor: Mystic888
Przy wymontowywaniu kiery z poduszka zawsze odpina sie aku. Zostaly Ci 3 opcje:
1. PA Soft (jest troche kobinacji, ale powinno sie udac)
2. ASO
3. Wyciagnij diode z licznika i zaklej plastrem.
: 2013-02-01, 18:06
autor: Cysio
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut
post zapożyczony z innego forum
: 2013-02-02, 12:39
autor: aaddriannooo
Cysio bardzo interesujace - naprawde
dodam od siebie to ze w punkcie :
10. Otwieramy wszystkie szyby wraz z drzwiami i wietrzymy auto przez 10 minut.
11. zamykamy auto bo już sie przewietrzyło z błędów.
12. Przekręcamy kluczyk w pozycji 1
13. Odpalamy auto
14. Puszczamy radio
15. Opuszczamy szybę pasażera.
16. wyciągamy tzw zimny łokieć
17. Jedziemy sie przejechać
Tak jak kolega Mystic888 dał do zrozumienia jedz do kogoś mądrego z PC
: 2013-02-02, 21:46
autor: Cysio
wiedziałem ze sie spodoba
jak juz napisalem tekst zapozyczony z innego forum ....