Cześć..
Mam taki mały problem z wentylatorem klimatyzacji lub z którymś z czujników odpowiedzialnych. A mianowicie gdy samochód się zagrzeje i jadę po centrum załącz mi się wentylator ten pierwszy, wyje około 30 sekund i przestaje ale na jakieś 2 minuty i znów.
Mówią mi że on schładza silnik ale powinien się włączyć tylko w korku, pocisnąć klimatyzację .. A dodatkowo gdy włączy się wentylator wskazówka od temperatury nie idzie w lewą stronę a 2mm w prawą , gdy wentylator się wyłączy wraca do pionu..
Jeżeli jadę np. długo po linii prostej ( autostrada ) około 70- 90 km/h nie włączy się do silnik schładza dobrze ale już po mieście dzieje się to wyżej opisane..
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Może to być jedno i drugie. Na początek sprawdził bym poziom płynu oraz to czy nie jest zapowietrzona. Następnie obserwuj kiedy włącza się wentylator i sprawdzaj temperaturę węża po stronie pasażera który wychodzi z chłodnicy.
Odpowietrzyć i dolać płynu. Skoro włącza się wentylator nie ma co szukać winy w czujnikach, temp wzrasta i wentylator się włącza.
Na LPG Ci się tak dzieje? Na benzynie też?
Noi właśnie nie pamiętam czy na gazie czy na paliwie , ale ostatnio na gazie..
Sprawdzę jak się zapali ..
Chodzi wam o płyn w chłodnicy ? jeśli tak to był nowy płyn w styczniu i odpowietrzałem i było ok, ale to w zimie...
Kuknę i dam znać ale po czwartku bo auto stoi u mechanika .. klocki , filtry i oleje..
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Sam fakt że w zimie jeździmy na ogrzewaniu i płyn ubywa mi od początku stycznia jak wymieniałem płyn na nowy ubyło po przejechaniu ponad 10 tyś km około 1L z tym że w rozbiciu na około 3-4 miesiące, dolewałem po 200-300ml. ogólnie zużyłem całą butelką litrową do dziś
hm.. no to muszę to sprawdzić ale myślałem o tym że może być mało lecz nie wierzyłem.. Sprawdzę i dam znać jak to jest z tym płynem i czy na gazie i na paliwie ...
Dzięki na już za informacje.
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
pamietaj ze ubytek 10% plynu...niby niewiele to jest ponad litr...jak ktos ma gaz to ma wiecej plynu niz 10.5 litra bo jeszcze dochodza przewody do parownika i sam parownik
BeleX pisze:pamietaj ze ubytek 10% plynu...niby niewiele to jest ponad litr...jak ktos ma gaz to ma wiecej plynu niz 10.5 litra bo jeszcze dochodza przewody do parownika i sam parownik
masz gaz - obserwuj plyn i to czesto
ok
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Rzeczywiście pomogło gdy dolałem płyny i odpowietrzyłem. Nawet nie spodziewałem się że tak szybko może go ubywać - parować...
Wiec dzięki i pomógł....
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual