Witam. Mam problem i potrzebuję pomocy. Otóż dostałem e39 która nie odpalała. Motorkiem jest 2.5 litrowy TDS'ik którego coś boli i nie chce odpalić. Szukałem rozwiązań na stronach, wymieniałem już pompę w baku i nic dalej martwy . Auto kręci, paliwo dochodzi do pompy wtryskowej i echo. Przeglądałem wszystko i tutaj znalazłem dziwne coś
jest to kabel od pompy wtryskowej. Szukałem lecz nie mam pojęcia gdzie ta wtyczka ma być podłączona. Myślałem nad wymianą wiązki silnikowej lecz nie wiem czy coś mi to da.
Proszę o pomoc!!
Może to być przyczyna tego że samochód nie odpala? Czy może być jeszcze inna przyczyna?
z góry dziękuję za pomoc.
a do wtrysków dochodzi?
zdejmij osłony z silnika i odkręć przewody dochodzące do wtrysków (chyba klucz 17), zakręć motorem i sprawdź czy pojawia się na nich paliwo.
BeleX, facet pyta o poradę a ty mu każesz kupić kabel. równie dobrze mógł to zaholować bezpośrednio do kogoś kto to podepnie .a druga sprawa Inpa na nie wiele się zda Przy TDS chyba że poduszkę skasować albo inspekcje oleju
BeleX, facet pyta o poradę a ty mu każesz kupić kabel
bo E39 to juz bez kabla bardzo ciezko...
zreszta to jest TDS
czyli jak Marcin kiedys zauwazyl
T-ylko
D-o
S-klepu
tutaj trzeba miec kabel - tam moglo pasc od wtrysku - po czujnik na walku gdzies - EWS - przeplywka - turbo - pompy z tego co wiem to sa dwie wiec pompa w baku to jedno a potem pompa druga - progowa
zerknac na odme - rzucic okiem jakie cisnienie idzie na uklad do wtryskow itd
tam jest sporo wiecej rzeczy niz skasoawc inspekcje oleju - skoro silnik nie odpala to albo typowo mechaniczna usterka albo cos z elektryka - kabel do E39 przydaje sie bardzo
Parę dni temu miałem taki przypadek że rozrusznik kręcił a auto nie paliło, poodkręcałem wszystkie przewody i wszędzie paliwo mi się pojawiało, nawet na wtryskach, a autko mimo to nie odpalało. Dopiero mechanikowi udało się go odpalić i stwierdził że bunia się po prostu zapowietrzyła
Jest jeden prosty sposób na sprawdzenie czy dostaje paliwo albo czy nie jest zapowietrzona. Odkręcasz rurę doprowadzającą do kolektora ssącego powietrze z intercoolera, ktoś wsiada do auta i zaczyna kręcić rozrusznikiem, a Ty delikatnie pod psikujesz plakiem (obojętnie jaki zapach) w kolektor. Jeśli jest tylko zapowietrzona to odpali ma plaku zaciągnie paliwo z baku i będzie działać, jeśli to nie jest zapowietrzenie to w momencie jak przestaniesz podawać plaka do kolektora auto zgaśnie i będziesz wiedział ze nie dostaje paliwa. To że wisi gdzieś pusta wtyczka wcale nie oznacza, że coś jest nie podpięte. Po prostu masz w aucie pełna instalacje elektryczna a nie masz pełnego wyposażenia u mnie pod maską też jest kilka pustych wtyczek i min. jedna w tym samym miejscu co u Ciebie.
łukasz735, ma racje stary wypróbowany sposób na kaprysy diesla x2
Co do wtyczek u mnie również wiszą jedne maja zaślepki drugie ich nie maja. Tak na chłopski rozum Wtyczki nie używane z reguły są zabrudzone w środku przy stykach natomiast wtyczki używane maja brudne korpusy z zewnątrz za to idealnie czyste środki wiec radziłbym dokładnie obejrzeć te wtyczki i nie będzie potrzebna pomoc w lokalizacji ich miejsca
Witam. Szukałem i dowiedziałem się że Gremlin, ma racje jest to wtyczka od wtrysku sterującego tylko teraz znaleźć ten wtrysk sterujący muszę i poszukać gdzie jest dalsza część żeby to połączyć w pon. zacznę się bawić mam nadzieję że w końcu ta bawarka odpali LuQ, układ mam troszkę zapowietrzony. Ale z tego co czytałem to powinien odpalić sam jak się zapowietrzył tylko dłuzej trzeba pokręcić. A ona nawet nie łapie ani troszke... kreci silnikiem i tylko tyle
SevacH pisze:Ale z tego co czytałem to powinien odpalić sam jak się zapowietrzył tylko dłuzej trzeba pokręcić
Nic z tych rzeczy. Niema nic gorszego niż zapowietrzony diesel.
Tak jak pisałem wcześniej, miałem podobny przypadek i sam próbowałem go odpowietrzyć poprzez odkręcenie wszystkich przewodów dochodzących do wtrysków i czekanie aż pojawi się paliwo. Rozładowałem cały akumulator i auto dalej nie zapalało, tylko rozrusznik kręcił silnikiem.
Dopiero mechanik ogarnął temat i porządnie odpowietrzył bunie
Troszkę dziwna jest ta wtyczka. Bo tego co mi się wydaje to od wtrysku sterującego jest biała bądź kremowa i ma krótszy kabel. W ogóle teraz przyjrzałem się Twojemu silnikowi i coś mi nie pasuje mianowicie kolektor ssący w E39 powinien być plastikowy, a Ty masz żeliwny taki jak w E34. Poza tym z odpiętym wtryskiem sterującym auto powinno odpalić. Może uszkodzony jest czujnik położenia wału i dlatego nie odpala trzeba by zmierzyć jego oporność.
łukasz735, Jak chodzi o kabelek to patrzyłem w innej e39 był też czarny. Jak chodzi o kolektor to faktycznie jest inny chyba że ktoś z opla go wpakował nie wiem . LuQ, chyba jednak oddam do mechanika możliwe że jest dobrze zapowietrzony. Dzisiaj jak się bawiłem z Bunią (kręciłem silnikiem) zobaczyłem że paliwo dochodzi aż pod pompe wtryskową, a jak się już skończy kręcić to się cofa mam nadzieję że wystarczy ją tylko odpowietrzyć i ruszy. Dziękuję wszystkim za porady dam znać jak coś się poprawi
Jeżeli wtrysk sterujący jest odpięty auto przechodzi w tryb awaryjny i nie odpalisz go odcina pompę w zbiorniku .miałem taki przypadek już .wtrysk sterujący jest 4 stojąc przed autem odkręć tą pokrywę co masz na środku imbus 5