Właściwie od początku kiedy zakupiłem auto zastanawia mnie do czego powinien być podłączony owy wężyk biegnie od spodu kolektora ssącego kończy się w połowie silnika wcześniej był tam zaworek zwrotny taki jak na przewodach podciśnieniowych ale żeby nie łapał lewego powietrza zaślepiłem go i tak jeżdżę. Obszukałem cały motor czy coś przypadkiem nie wisi lub jest coś urwane ale nic tam nie widzę widziałem kilka M43 i nikt nie ma takiego wężyka od kolektora ! nawet nie ma w kolektorze gniazda na takie ustrojstwo może ktoś wie co to i po co ?
GERMAN w M42B18is tez to miałem, wpina się go pod kolektorem i idzie na dół silnika powinieneś zauważyć. Nie zaślepiaj go, bo on od górnego kolektora dolotowego idzie do zaworka podciśnieniowego na dole silnika jak dobrze pamiętam i dla silnika to jest bardzo ważne.
mrcin86, dzięki za wskazówkę tylko zastanawia mnie jaka funkcje spełnia i z czym to ma być połączone ? wężyk kończy sie dokładnie tam gdzie zaznaczyłem na Żółto i dalej nic oglądałem silnik od spodu i nic tam nie widzę poza tym kolektor łapie lewe powietrze w momencie kiedy zaworek jest założony lub gdy go nie ma zastanawiające jest po co taka dziura w kolektorze ?
Szukałem schematu silnika M43 ale nie znalazłem nigdzie z takim wężykiem może ktoś podrzuci taki schemat gdzie widoczna jest budowa tego silnika
Edit : Znalazłem taki schemacik i jest tam widoczny element do którego jest zamocowany u mnie ten nieszczęsny wężyk ale nic nie wiadomo dalej z czym to połączyć
GERMAN może zaworek podciśnienia zepsuty dlatego ci łapie lewe powietrze xD
A tak naprawdę nie patrzałeś co jest tam na dole i zrobić zdjęcie co jest tam głębiej zęby oceni i znaleźć w częściach?
EDIT:
Może to ci pomoże i wiem, ze ten wężyk jest wpięty do tego zaworka podciśnienia tego biało czarnego na zdjęciu, potem idzie dalej do jakiegoś ustrojstwa, niestety na bmwstore.pl i realoem.com nie widać gdzie idzie, tu masz zdjęcie. A ten zaworek reguluje ciśnienie.
Ja mam tez takie coś w moim TDS-e,
Wężyk gumowy idzie od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia ,jak odłączę wężyk to auto nie jedzie tak jest słabe
Może to też coś takiego jest u ciebie
GERMAN znalazłem i już wiem jak ci pomóc. ten wężyk w M43 idzie do zaworka zwrotnego nr. 6, a numer tej części tego zaworka to 11 61 1 312 737, a potem idzie drugi wężyk od zaworka do zbiornika podciśnieniowego nr.1. Ja miałem tak samo w M42B18is. Tutaj masz zdjęcie i problem rozwiązany.
Dzięka mrcin86, Jak tylko zwolni mi się kanał oblukam i dam znać no chyba że zdemontuje filtr węglowy i będzie lepiej widać ostatnio nawet przeleciało mi przez głowe czy czasem nie powinien być połączony z tym filtrem
Na rysunku który wkleiłeś widać inny wężyk który również mam ale ten akurat jest ok
Tak patrze na ten silnik i poszukam jeszcze bo widać tu że leci do samego dołu
Nie byłem jeszcze na kanale natomiast z wierzchu nic nie widać wsadziłem zaworek zwrotny i silnik lepiej się wkręca nie ma dziury po 4 tyś co mnie dziwi być może to nie ma być z niczym połączone i służy do odprężania kolektora ale to tylko teoria bo po co takie coś w M43 dam znać co ustaliłem jak tylko będę mógł wjechać na kanał
mrcin86 pisze: a nie masz tej dziury bo nie łapie lewego powietrza
No właśnie teraz łapie !!! bo cały czas ciągnie dodatkowe powietrze wcześniej wężyk był zaślepiony teraz zaworek jest założony i ciągle zasysa do kolektora świeży luft Ja wam powiem jaja jak berety