Do czego dokladnie sluzy ta przepustnica (patrz obrazek).Tlumik pochodzi z E36 328i.
Podobno to urzadzenie sluzy do hamowanie silnika ale moze ktos wie dokladnie.
Przepustnica jest otwarta i sterowana jest podcisniniem.
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 16:55 przez kisol, łącznie zmieniany 1 raz.
To jest przepustnica zamykajaca na wolnych i srednich obrotach jedna koncowke tlumika w celu zwiekszenia w tym zakresie momentu obrotowego. Chodzi o to zeby wydech nie byl zbyt "luzny". Jest to sterowane elektrycznie przez komputer, a przepustnice zamyka podcisnienie. Poza tym pomaga to w szybszym dogrzewaniu silnika zima
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE
Krzys mozliwe ze zamknieta jest na niskich obrotach ale napewno to nie podnosi momentu obrotowego a jedynie przycisza efekt akustyczny i nie wydaje mi sie zeby to bylo sterowane elektronicznie ale nie jestem pewien.Krzysio masz to z jakis zrodel czy to twoja wersja?
przeczytalem to na bmw klub polska. Do tego wyczytalem ze przy zamknietej przepustnicy latwiej chamowac silnikiem. W sumie to sie zastanawiam skad ta przepustnica bedzie wiedziala kiedy ma jaki zakres obrotw w silniku zeby sie zamknela lub otwarla.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE
Krzys pisze:To jest przepustnica zamykajaca na wolnych i srednich obrotach jedna koncowke tlumika w celu zwiekszenia w tym zakresie momentu obrotowego. Chodzi o to zeby wydech nie byl zbyt "luzny". Jest to sterowane elektrycznie przez komputer, a przepustnice zamyka podcisnienie. Poza tym pomaga to w szybszym dogrzewaniu silnika zima
ten zawor sterowany jest podcisnieniem a nie jak piszecie elektrycznie czy elektronicznie
tez tak sie domyslalem ze przy zamknietej przepustnicy gazu podcisnienie zamyka przepustnice na wydechu .w miare dodawanie gazu otwiera sie wydech ale po co czy zeby hamowac silnik czy zeby byl cichszy na wolnych obrotach
glownym zadaniem tej klapki to ogranicznie halasu przy nizszych predkosciach obrotowych silnika z wykresu widac ze klapka sie zamyka ponizej 2500 obr. powodujac obnizenie halasu o 10dB.
Ale tez ze przy wiekszych predkosciach i wiekszych obrotach silnika klapka ta otwierajac sie ulatwia odprowadzenie spalin, ktorych cisnienie napewno wielokrotnie wzrasta ,gdyz przy jedej rurce mogloby istniec ryzyko przyduszenia silnika przez nagromadzenie sie spalin w ukladzie wydechowym. Przepustnica ta rowniez ma wplyw na moment obrotowy.
Byla taka stronka kiedys o tym ale link nie dziala juz. Byl tam wykres z momentem obrotowym itd.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE
w sumie kazda informacja sie przyda jak ktos wie jeszcze to pisac
Krzys bo te tlumiki sa rzadko spotykane i zauwazylem ze sa w 2.8 i w M-kach w mniejszych nie widzialem