[E36] Stuki przy nierównościach

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
saneczek
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2013-02-27, 19:01
Lokalizacja: Zabrze

[E36] Stuki przy nierównościach

Post autor: saneczek »

Witam
Jadąc dwa dni temu w nocy, nie zauważyłem zmiany nawierzchni na drodze.
Z prędkością około 30 km/h wjechałem w spad asfaltu - (wymiana starego asfaltu na nowy).
Po tym wydarzeniu pojawiły się stuki w tylnej części samochodu (tak jak by "coś o coś" obijało) - wydaje mi się, że po stronie tłumika, co najważniejsze stuki pojawiają się gdy na drodze są jakieś nierówności - kanał, dziury.
Na początku myślałem, że coś z tłumikiem, ale wszedłem pod samochód i wydaje się być wszystko na swoim miejscu.
W przyszłym tygodniu wybieram się oczywiście do mechanika w celu zdiagnozowania usterki.
Wiem, że przez internet jest trudno doradzić, ale może macie jakieś pomysły lub domysły co to może być i z jaką kwotą to się łączy.
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

jedz na stacje kontroli pojazdow, tam gdzie robiles przeglad. Diagnosta ma obowiazek za darmo sprawdzic Ci auto. Wezmie na szarpaki i Ci powie co masz do wymiany.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
melmax1984
Małopiszący
Posty: 28
Rejestracja: 2012-10-30, 22:01
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: melmax1984 »

Czemu za darmo?? Jakieś przepisy się zmieniły,a ja nic o tym nie wiem??
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Od zawsze tak robie. Sprawdza tylko w dowodzie czy robiles przeglad na tej stacji i nie ma problemu.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Awatar użytkownika
sylvestr
Zaawansowany forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 2013-02-20, 19:15
Lokalizacja: pru/rac

Post autor: sylvestr »

Kolego ciezko powiedziec co moglo sie stac,, ale jak wyzej.. zanim pojedziesz do mechanika odwiedz stacje diag jak juz to zaplacisz grosze, mi robia za darmo nawet tam gdzie mnie nigdy nie bylo.
saneczek
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2013-02-27, 19:01
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: saneczek »

Jutro jadę na szarpaki - cena 20 zł.
Napiszę, jak przyjadę co i jak :)
Awatar użytkownika
MalinQ
Zaawansowany forumowicz
Posty: 154
Rejestracja: 2012-10-22, 13:19
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: MalinQ »

A może amortyzator wpadł do bagażnika ;)
U mojej siostry się tak stało :mrgreen:
saneczek
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2013-02-27, 19:01
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: saneczek »

Witam ponownie.
Byłem na tzw. szarpakach u diagnosty.
Diagnosta stwierdził że do wymiany jest tuleja przednia - tylniego wahacza oraz mocowanie górne amortyzatorów tylnich.
Ile może kosztować u mechanika taka naprawa - sama robota.
Części chciałbym kupić sam i stąd moje pytanie jakie części potrzebuje ?
Na pewno tuleja przednia wahacza
saneczek
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2013-02-27, 19:01
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: saneczek »

Czy ktoś się orientuje ile może kosztować naprawa + części u mechanika ?
Nie wiem na jaką kwotę się przygotować, gdzieś powiedzmy 500 zł ??
Awatar użytkownika
sylvestr
Zaawansowany forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 2013-02-20, 19:15
Lokalizacja: pru/rac

Post autor: sylvestr »

Myśle, że za wymiane przedniej tuleji tylnego wahacza ok 150-200 pln za tuleje trzeba dać ponad 100zł, mocowanie amorów 80x2 czyli 160zł
Oczywiście ceny orientacyjne, zważywszy na to, że części kupuje mechanik ale pytałem też kumpla w sklepie.
Powinieneś się zmieścic ale dla pewności wez te 550zł
aaa niech mechanik ci sprawdzi sprężyny, może one po dupie dostały.
saneczek
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2013-02-27, 19:01
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: saneczek »

sylvestr,

Dzięki za rzeczową informacje :)
saneczek
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2013-02-27, 19:01
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: saneczek »

Odświeżam temat :)
Tak jak diagnosta przewidział, czyli:
- Górne mocowanie amorów tylnych,
- tuleja wahacza,

+ co na 99% powoduje te stuki pęknięta osłona katalizatora, która też będzie oczywiście jutro zaspawana :))
ODPOWIEDZ